tisdag 24 januari 2012

Tårta med skidåkare, skoter och fiskar


Min lilla systerson Anton har redan hunnit bli åtta år! Han ville ha en tårta med en skidåkare, en skoter och fiskar på. Tårtan skulle vara en åttabitars så jag fick fundera lite hur allt skulle få plats, då kom min syster kom med förslaget att sätta fiskarna runt kanten i stället, så så fick det bli :-)
Jag funderade ett tag på skidåkaren, och bestämde till sist att göra en sittande, som kanske precis hoppat av skotern och har tagit på skidorna, laddad för en dag i backen!
Som vanligt var det huvudbonaden, hjälmen i detta fall, som var krångligast att göra. Men tycker att jag fick till den ganska bra till slut!
Anton favoritkläder är Pumakläder, så ja tyckte det var passande att skidåkaren fick just en Pumatröja på sig!
Jag testade även att göra granarna på ett annat sätt. I stället för de stora klumpiga granarna gjorde jag platta som jag tryckte ut med en pepparkaksform och sedan rullade med en mönsterkavel.
Lite kul att testa nya idéer ibland, och detta blev inte fy skam heller :-)






Tårtorna innehöll
Tre stycken brownie/ kladdkakebottnar
Nutellafrosting
Rårörda hallon
Spacklad med smörkräm
Täckt med dekorfondant
Dekorationer i modelleringsfondant och marsipan.








4 kommentarer:

  1. Jättehärlig tårta med så fina detaljer!
    Superfin!

    SvaraRadera
  2. Så fin! Massor med fina detaljer. Härligt med Pumatröjan. :) Och så låter det som en riktigt god tårta!

    SvaraRadera
  3. super fin tårta och passar verkligen nu när de är en massa snö,och så kan man ju åka skidor.du har lyckats få fram de i tårtan perfekt.

    SvaraRadera