söndag 22 januari 2012

Babyshower tårta

 Så har jag gjort min första babyshower tårta! 
Nettan ordnade en överrasknings babyshower för sin höggravida storasyster Jennier, och ville att jag skulle göra en tårta till henne. Eftersom Jennie älskar lila och fjärilar blev önskemålet en lila tårta med en stor och en liten fjäril, som skulle symbolisera mor och barn.
Sen har jag sett många babytårtor med ett litet klädstreck runt  med små söta bebiskläder, så det ville jag också få med.
När jag var klar tyckte jag tårtan såg så kal ut uppepå, så jag ritade lite streck efter fjärilarna, format som ett hjärta. Sedan satte jag också dit små vita hjärtan av socker. Jag testade även göra en ny variant av fjärilar, inspirerad av sockerrus. 

Tårtan innehöll
Chokladbotten
Mjölkchokladmousse
Vit chokladmousse
Spacklad med chokladsmörkräm 
Täckt med marsipan
Dekorationer i modelleringsfondant


Stort lycka till, Jennie och Ola!

7 kommentarer:

  1. Fjärillarna med stecket som ett hjärta var helt bedårande.. Så känslomässigt.. och vackert..
    Mycket söt kant med de små kläderna.. En tårta som säger mycket.. Kan gissa att hon blev glad och rörd över sin tårta..

    SvaraRadera
  2. Så gulligt med klädstrecket! Och fin idé med fjärliarna och hjärtat, de gjorde mycket för slutresultatet!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta! Gilla kanten med klädstrecket :)

    SvaraRadera
  4. jättefint verkligen,och de gjorde du rätt i.detaljer är a och o och de blev perfekt med klädlinan.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin idé med hjärtat! Toppenfin tårta!

    SvaraRadera