måndag 9 januari 2012

Minimockamuffins





Jag blev lite sugen på dessa muffins när jag hittade receptet på viktväktarnas sida.
Tyvärr kan jag dock konstatera att jag blev ganska besviken, tyckte att de blev lite torra, och hade gärna önskat mer kaffesmak... Vet inte riktigt hur jag skulle göra för att de skulle bli bättre, men om någon är sugen på att experimentera kommer receptet här:

Minimockamuffins
20 stycken
1 pp per muffin

1 3/4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 msk kakao
1/4 dl mannagryn
1/2 dl rörsocker
1 ägg
2 msk olja
1/2 dl lättmjölk
1 tsk snabbkaffepulver

1. Sätt ugnen på 190 grader
2. Blanda mjöl, bakpulver, kakao, mannagryn och socker i en bunke.
3. Vispa ihop ägg, olja, mjölk och kaffepulver.
4. Rör försiktigt ner torra ingredienserna så att du får en tjock smet. Vispa inte för mycket, då kan muffinsen bli hårda.
5. Fyll minimuffinsformar med smet och grädda i cirka 10-15 minuter. Låt svalna på galler.


3 kommentarer:

  1. De ser fina och goda ut. Så synd att de blev torra...

    SvaraRadera
  2. men om de blev torra kanske du kunde göra nån fyllning som rårrörda bär då kan ja garantera att de blir supersaftiga.

    SvaraRadera