söndag 15 januari 2012

Marshmallowklubbor, steg för steg!



Till nyårsafton gjorde jag dessa marshmallowklubbor till barnen, väldigt enkla att göra, och ser ganska inbjudande ut! 
Här ska jag visa hur man gör dem!
  
Detta behöver du:
Marshmallows, klubbpinnar, strössel, hushållspapper, två skålar, den ena med vatten i. 
Du behöver också en låda av kartong eller annat tjockt material.

Börja med lådan

 Stick hål för klubborna, tänk på att inte sätta dem för tätt!

Tryck fast en marshmallow på en pinne

Doppa den i vattnet

Torka av lite av vattnet på pappret

Håll klubban över den andra skålen samtidigt som du häller över strössel

Klart! Sätt klubban i kartongen och låt den torka lite. 

Vill man göra det lite festligare kan man klä in en kartong i fint papper, och sätta lite snören runt klubborna.


4 kommentarer:

  1. Som jag nog skrivit förut, detta ska jag nog ta och använda till nästkommande barnkalas. Vart har du fått tag på klubbpinnarna förresten? /emma

    SvaraRadera
  2. Emma: Jag har köpt just dessa i USA, men vet att Strössel & Annat säljer också. Vet inte om Panduro kanske också har. Annars går det ju lika bra med grillpinnar :-)

    SvaraRadera
  3. Tack såå mycket för det braiga tipset! Kramkram

    SvaraRadera