lördag 17 december 2011

Cookie Dough Tryffel


Ibland ser jag ett recept och känner att "detta måste jag bara testa!" Detta är ett sådant. 
Jag hittade dem på Hovkonditorns blogg, väv värt ett besök! Till exempel har hon vegetarisk julskinka, också dessa tryfflarna då. Min sambo som älskar Cookie Dough glass tyckte väldigt mycket om dessa. Och erbjöd sig själv att baka en ny sats, eftersom han inte trodde att dessa skulle vara fram till jul... Och erbjuder han sig själv att baka är det gott betyg :-) 
Nästa gång tror jag dock att jag ska minska lite på mjölet, smeten blir lite torr och svårrullad, men väldigt god ändå!


Ca 35 bollar   


80 g smör
¾ dl farinsocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
2,5 dl chokladbitar
Choklad


1. Vispa smör, farinsocker och vanilj. 
2. Vispa i mjöl och rör i chokladbitar. 
3. Forma degen till bollar och lägg på en tallrik. Täck och frys 30 minuter.
4. Smält chokladen och doppa bollarna.
5. Placera på bakplåtspapper och låt stå i 30 minuter eller ställ i kylskåp.

5 kommentarer:

  1. Ja, de där såg jag och tänkte att jag inte vågar göra för de är säkert alltför goda. :) Fina blev dina med sina vita spritsade ränder!

    SvaraRadera
  2. åh gu va gott.har gjort egen cookie dough glass,och de är ju så grymt gott.

    SvaraRadera
  3. Har också spanat in dessa hos Hovkonditorn! Ser jättefina ut, mums!

    SvaraRadera
  4. åter gott och ser väldigt gott ut! Låt Martin göra en sats bollar! :o)

    SvaraRadera