måndag 1 november 2010

MFF-prinsesstårta



Martin önskade sig en prinsesstårta till sin födelsedag så jag gjorde en med utgångspunkt från Leilas "A piece of cake", dock med lite ändringar. Tårtan blev verkligen jättegod och smakade "riktigt" princesstårta. Dum som jag var skrev jag inte ner exakt hur jag gjort, så jag får försöka återskapa den igen en annan gång... Tårtan har ett lock av marsipan men dekorationerna är gjorda i sugarpaste. Texten runt tårtan är "För vi håller på di himmelsblå" som är en del av en hejarsång i mff-klacken. Kanten är första gången jag försökte mig på en snäckbård, och en liten note to myself är att ta mycket mer florsocker nästa gång jag gör kristyr. Denna gången använde jag mig av följande mått:

1 äggvita
1 krm ättiksprit
200g florsocker


Bara att blanda ihop och spritsa, dock med blanda i mer florsocker först nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar