fredag 5 november 2010

Fototips!

Tänkte slänga in ett fototips på en klassisk tabbe som jag gör ibland.
För i ärlighetens namn, hur många bakbloggar hade man läst och inspirerats av om man inte fått se foto på alla fantastiska bakverk folk gjort?!? Men ibland vill det sig inte med bilderna. Man har gjort något fint, tar ett foto utan att röra en enda inställning på kameran, och så ser det så tråkigt ut! På min vardagsblogg skulle jag lägga ut en bild på en god pastasallad. Knäppte av en bild och resultatet blev så här:
Ser den god ut ?!?



Tog några bilder till ur olika vinklar utan att det blev bättre resultat. Någon kanske redan har listat ut vad jag gjorde för fel... Jag hade blixten på automatik, det var inget bra just då. Efter att ha stängt av blixten så blev följande bild så här:


Ser godare ut va?!

Tänk vad lite skillnad en blixt kan göra. Så är ni inte nöjda med ett fotoresultat, stäng av blixten!



Same same but different. Vilken hade du valt?

1 kommentar:

  1. Hahaha ja nog kan man but different ;)) Har micklat många många gånger självmedkameran och hållt på att bli TOOOKIG men efter många tabbar så har man lärt sig lite mer :)

    SvaraRadera