söndag 11 mars 2012

Födelsedagstårta med blommor

 Linda som fick MFF-tårtan fick också denna tårtan till sin födelsedag. Innehållet skulle vara en prinsesstårta, och utseendet skulle vara precis som Idas konfirmationstårta, fast utan något namn.
När jag var klar tyckte jag att den såg lite tom ut, men efter att ha frågat en extra gång så var det helt säkert att inget namn skulle vara med. Men de blev i alla fall väldigt nöjda med tårtan, och när jag tittar på den så här några dagar senare så tyckte jag att den blev helt ok ändå! I bland tror jag att när jag jobbat med en tårta kan jag bli lite "trött" på den, och hur jag än gör blir jag aldrig nöjd. Sen när jag tittar på den dagen efter eller några timmar senare kan jag tycka att den blev jättebra ändå. Någon som känner igen sig i detta fenomen?!?


6 kommentarer:

  1. Känner igen mig i fenomenet... Fast de flesta gångerna är jag mäst missnöjd. Tårtan blev riktigt stillfull och fin

    SvaraRadera
  2. Ibland är det enkla det finaste. Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Snygg! Ser enkel och stilren ut.

    SvaraRadera
  4. Tårtan är jättevacker, det får nog vara enkelt ibland! Och visst känner jag igen mig i det du skriver, och speciellt om den som skulle få tårtan är nöjd är det enklare att själv ändra åsikt också.

    SvaraRadera
  5. Tårtan är jättesöt!
    Håller med, ibland är det enkla det bästa! Känner också igen fenomenet, man tycks aldrig bli riktigt nöjd själv med det man skapat...

    SvaraRadera