lördag 3 mars 2012

Doptårta med prinsesskrona


I dag döptes lilla Ebba, och jag gjorde hennes tårta :-) 
Hennes mamma hade sett en tårta som Linda gjort som hon tyckte var väldigt fin, så denna fick bli näst intill likadan.
Som alltid när jag gör våningstårtor föreställer jag mig att de ska bli mycket högre än vad de i själva verket blir, och på något sätt kan jag tycka att denna ser lite "platt" ut, jag blev med andra ord inte hundra procent nöjd, vilket alltid är irriterande. 
Lite oroande var det också att låta en våningstårta åka en biltur på över en timme, men den klarade sig som tur var! 
Tårtans innehåll var en prinsesstårta.


3 kommentarer:

  1. En riktigt prinsessig tårta! Men jag har också funderat på det där med våningstårtor, de blir sällan som man tänkt sig. Ett tips jag kommit på är i alla fall märkt att man får göra dem med större diameterskillnad än man tror från början, d.v.s. gör den övre tårtan rejält mycket mindre i diameter än den undre. Och så får man försöka göra högre bottnar än vanligt. Å andra sidan är de ju enklare att skära i om de inte är så höga...

    SvaraRadera
  2. Hej ebbas mamma här ville bara tacka för en jätte fin tårta som också var supergod! Tyckte att du gjorde ett jättefint jobb och vi var helnöjda! Hälsningar anna

    SvaraRadera