söndag 6 mars 2011

Tårta till röntgenpersonal

Min mamma jobbar på röntgen och hennes kollega ville ha en tårta till sig och de andra som jobbade helg. Det skulle gärna vara röntgen eller sjukhustema på den.
Lite nervöst är det att göra till en tårta med ett tema som någon är proffs på. Men man kan ju säga att killen på tårtan hamnat på sjukhuset just på grund av sitt taskiga EKG och dåliga skelett :-)

Tårtan innehöll:
Ljusa bottnar 
Limemousse
Jordgubbsmousse
Spacklad med smörkräm
Täckt med marsipan

12 kommentarer:

  1. Lime och jordgubb de låter friskt och gott. Tårtan blev ju roligt fin. Trevlig söndag. Hoppas solen skiner på er i Furulund oxå :)

    SvaraRadera
  2. Den tårtan var ju rolig. :-) Fint skelett tycker jag, inte tror jag det var något fel på det. ;-) Skoj med EGK-kurvorna också. :-)

    SvaraRadera
  3. Tårtan var jättegod! Din hemsida har gått varm under helgen :) // Akutröntgen

    SvaraRadera
  4. Jätte fin tårta, häftigt med EKG kurvan runt om. Limemousse låter underbart gott.

    SvaraRadera
  5. Undrar du vem som skrivit inlägget ovan detta så är det bara jag. Skickade från fel googel konto(från en blogg jag tog bort förra året), är ite trött så här efter helgens alla tårtor.
    Sorry :-)
    / Anna

    SvaraRadera
  6. Haha vilken rolig tårta! Du har så roliga idéer :-)

    SvaraRadera
  7. Urkul!! God fyllning!! :o)

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig tårta! Min man jobbar med medicinska bilder så jag visade honom tårtan och han gillade den också.

    SvaraRadera
  9. Riktigt fräck tårta, så passande!

    SvaraRadera