måndag 7 mars 2011

Tårta till murare

Tommie som är murare fyllde år och skulle bli överraskad med en tårta som gärna fick ha murartema. 
Jag gjorde en murarslev efter tydliga instruktioner från min sambo som kan det där med murarslevars utformning :-) Hade till exempel ingen aning om att skaftet skulle vara så böjt framåt, men det är fantastiskt vad man lär sig mycket! Det svåraste var att få till den tegelröda färgen i marsipanen, men jag tycker jag lyckades ganska bra! Sedan målade jag dit tegelstensmönstret för hand. 
Namnet och åldern ville jag skulle påminna om murbruk, så det spritsade jag bara ut. Tänkte först smeta ut det lite men tyckte det blev snyggare så här. 
Tårtan är gjord som en prinsesstårta.


Grattis Tommie på födelsedagen!

7 kommentarer:

  1. Riktigt häftig tårta!
    Är impad över det handmålade möstret, måste tagit en stund!

    SvaraRadera
  2. Riktigt häftig!
    Jag gillar den skarpt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad många härliga tårtor du gjort på sistone!! :) Har inte kunnat kommentera över helgen pga nytt internet och konstiga inställningar... Men du ska veta att jag är mäkta imponerad av dig!! Tårtorn med fiskarna är jättefina!

    SvaraRadera
  4. Häftig att namnet är som murbruk. Alltid lika roligt att se dina vackra tårtor :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin och rolig tårta. Du har fått texten att se ut precis som murspackel (eller vad det heter).

    SvaraRadera
  6. Tack Linda! Den var jättefin och var supergod tyckte vi alla på kalaset!

    SvaraRadera