fredag 27 maj 2011

mini mini cupcakes

För ett tag sedan fick jag lite formar hemskickade till mig från kalasform. Bland annat dessa fina tryffelforma med blommor på. När jag ändå gjorde browniemuffinsen så testade jag även att göra muffins i mini miniformat. Det fungerade hur bra som helst, och de blev verkligen väldigt små och söta. Perfekt om man inte vill äta så mycket, eller har många olika sorter att äta, så man orkar med alla :-)
Lite ultimate chocolate frosting fick desssa också, och en liten sockerblomma uppepå.
Med dessa blommiga cupcakes vill jag också önska er en härlig helg :-)

6 kommentarer:

  1. Jättesöta! Allt som är i miniformat är ju så fint. :-) Trevlig helg till dig också!

    SvaraRadera
  2. Vad söta de blev. :-)
    Måste testa miniminicupcakes någon gång!

    SvaraRadera
  3. Hejsan dessa sockerblommor gör du dem själv eller köper du dem?????

    SvaraRadera
  4. Tack! De är verkligen perfekt "munsbitar"!
    Anonym: Jag gör blommorna själv!

    SvaraRadera
  5. Hejsan igen...

    Hur gör du dem då? För jag har försökt hitta bra recept men inte lyckats. Vad för blommor köper du? Hur vet du vilka som är ätbara?

    Ska göra en tårta till min examensfest nu på lördag hade varit superkul att såna blommor på tårtan =)

    /Anna

    SvaraRadera