torsdag 17 mars 2011

Laga en spricka i marsipan / sugarpastelock

Denna revan fick jag på en tårta som jag täckte med sugarpaste i helgen, så jag tänkte passa på att dela med mig av hur jag går till väga när jag går tillväga för att försöka laga sprickor. 
Jag använder mig av vatten, en pensel och ett av mina modelleringsverktyg. 
Vet inte vad det heter men det är lite böjt och platt på ena sidan.

Jag börjar med att försiktig trycka ihop så att sugarpasten ligger tätt till varandra, helst överlappande om det går. Sedan penslar jag på lite vatten, tar mitt modelleringsverktyg och trycker lätt från ena sidan till den andra. Från tjockaste till tunnaste om man överlappar.

Tänk på att ta det väldigt försiktigt bara, så den inte går sönder ännu mer! 
Det är svårt att få sprickan helt osynlig, men den syns betydligt mindre i alla fall! Nedan ser ni hur mitt resultat blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar