måndag 8 augusti 2011

Manchester United tårta


 Förra helgen var det 30-års fest för Jimmy och hans tvillingbror, och de önskade två stycken tårtor.  En med Arsenal som kommer i ett senare inlägg och så denna Manchester United tårta. En ganska så detaljerad logga men jag tyckte jag fick till den ganska så bra. Det svåraste var hur jag skulle få till sugarpasten svart, eftersom tårtan skulle vara helt fri från mandel. Men jag hade färdig brun sugarpaste som jag blandade i svart färg, gick väldigt bra och behövdes inte alls mycket svart färg!
Från början lade jag loggan på ett vitt tårtlock, men jag tyckte det såg så himla klent ut, så mina kära sprayburkar åkte fram och jag sprayade först hela tårtan med samma röda som jag hade till coca-cola tårtorna. Däremot var jag inte helt nöjd med nyansen denna gången, den blev lite för vinröd (coca cola tårtorna var täckta med röd marsipan) Men sen tog jag fram den gula sprayburken, och sprayade "strålar" som gick ut från mitten, och det gjorde det hela lite bättre i alla fall :-)

Tårtan innehåller:

Ljusa bottnar
Jordgubbsmousse
Ultimate chocolate frosting
Spacklad med smörkräm
Täckt med sockermassa
Dekorationer i sockermassa


Grattis i efterskott!

3 kommentarer:

  1. Wow, den är ju hur snygg som helst.

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Jag är superimpad av dina tårtor! Katten Findus i fönstret var sååå fin!

    SvaraRadera