tisdag 28 december 2010

Supergod Italiensk sill



Sist ut i mitt lilla sillmaraton. Jag var lite tveksam till om jag skulle lägga ut matrecept här på en bakblogg, men vissa recept som man tycker mycket om vill man gärna dela med andra. Och sen är det ju min blogg så jag bestämmer ju själv vad som ska vara med ;-)
Detta är i alla fall en av mina absoluta favoritsillar. Lite annorlunda för att vara sill, men verkligen supergod!

Italiensk sill

1 förp 5-minuterssill, eller ca 400-500g inlagd sill.
8 st marinerade soltorkade tomater
1 kruka färsk basilika
2 st vitlöksklyftor
0.5 dl färskriven parmesanost
2 dl créme fraiche
0.75 dl majonnäs
svartpeppar
3 marinerade soltorkade tomater fint hackade och basilikablad, till garnering

Låt sillen rinna av och skär den i bitar.
Mixa tomater, basilika och vitlök. Tillsätt parmesanost, créme fraiche och majonnäs. Smaka av med svartpeppar.
Blanda ihop sill och sås. Låt stå några timmar innan den äts. Garnera med fint hackade soltorkade tomater och basilikablad.

Receptet kommer från recept.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar