måndag 3 juni 2013

Chokladtårta med rosspritsning




 
Jag ville överraska en kollega som fyllt år med en fin tårta häromdagen. Eftersom jag kom på det dagen innan, och inte hade så mycket tid så fick det bli en ganska enkel tårta, men nog snygg ändå :-)
Tycker så mycket om rosspritsning, och nu testade jag med chokladkräm istället för vispgrädde. Det gick jättebra, och krämen är så grymt god! Eftersom jag hade lite tidspress och inte hann vänta på mousser som skulle stelna så blev det färdigköpt fresta hallonmousse. Inte direkt samma smak som hemmagjord mousse, men fullt dugligt, och tårtan blev uppskattad både till utseende och smak!
Tårtan innehåller
Chokladbotten till denna tårtan
Fresta Hallonmousse
Färska hallon
Spacklad och spritsad med chokladkräm
Runt om satte jag choklad"fingrar" och knöt sedan ett sidenband.



5 kommentarer:

  1. Vilken vacker tårta!

    SvaraRadera
  2. Så vackra och fantasifulla tårtor du gör! Väldigt inspirerande!!!

    SvaraRadera
  3. Kan du beskriva eller lägga ut några illustrativa bilder som visar hur du spritsar så vackra rosor?
    Jag är grymt imponerad!

    SvaraRadera