lördag 3 november 2012

Doptårta med prinsesskrona

 Lilla Nellie skulle döpas, och jag gjorde doptårtorna till festen.
Önskemålet var gärna en rosa våningstårta, och med en prinsesskrona som Nellies kusin Ebba hade på sin tårta.
Smaken var de inte riktigt säkra på, det kvittade ganska mycket, även om det lät gott med chokladmousse sade Nellies mamma. Så jag valde att göra chokladmousse och jordgubbsmousse. Tårtorna spacklades sedan med vit chokladsmörkräm och täcktes med marsipan. Enligt min syster var det en av de godare tårtorna som jag har gjort, (och då har hon ätit ganska många av mina tårtor!) så det var nog en lyckad kombination :-)

3 kommentarer:

  1. jättefin rosa dröm tårta verkligen.kronan var ju pricken över it och smakerna låter så gott tillsammans,mums

    SvaraRadera
  2. Jätte fin! hm det var länge sedan jag gjorde jordgubbsmousse blir nog på nästa kram sandra

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt fin tårta, låter så gott när man läser beskriviningen. Vilken slags tårtbotten använder du dig utav här?

    SvaraRadera