måndag 20 juni 2011

Tårtinspiration


Ett av mina absoluta favoritprogram just nu är Cake Boss som går på TLC på fredagskvällar. När jag väl upptäckte detta program insåg jag att jag även missat en hel del avsnitt. Och vilken tur att YouTube finns då!

För er som inte känner till Cake Boss kan jag berätta att huvudpersonen Buddy driver Carlos Bakery där hela familjen och släkten arbetar. De gör helt otroliga tårtor som man bara kan sitta och gapa över ibland!
Avsnitten är halvtimmeslånga, och jag har hittat på Youtube klipp som är halva avsnitt, dvs. före och efter reklampausen.
Klippet jag länkar till här handlar dels om bröllopstårtor, vilket jag spanar in mycket just nu!
När klippet är färdigt föreslås automatiskt fler klipp. Och det som är från samma avsnitt, fast del 2 heter
A Bride, A Boat and Bamboozled! part2
Det är klipp nummer två från vänster ni ska trycka på då för att komma till det :-)
Är ni sugna på att titta på andra avsnitt förelsår jag att ni söker på "Cake Boss". En som heter Cakebosscrazy har lagt ut en hel massa avsnitt. Titta bara innan ni klickar igång dem att det är "part 1" ni börjar med så de inte visas i fel ordning! Man ser också hur långa varje klipp är innan man startar dem, och de som är avsnittslånga är cirka 8-9 minuter långa!
Och har ni en halvtimme över nu så är det bara att klicka på play och luta sig tillbaka :-)

5 kommentarer:

  1. Har tyvärr inte TLC, men tur det finns att se på nätet, ja deras tårtor är verkligen otroliga

    SvaraRadera
  2. Hihi... jag tänkte lägga ut ett nästan likadant inlägg om Cake Boss. :-) Gillar det programmet skarpt och sitter klistrad vid TV:n och tittar. När de modellerar skulle jag gärna hoppa in i TV:n bara för att få lära mig mer. Har inte följt programmet från början men ska kolla youtube. :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det ett helt underbart program! Under min sjukskrivning hade jag ju turen att kunna sitta klistrad varje dag klockan 14.00 :)

    de är ju helt otroligt duktiga och man skulle gärna vara med i deras bageri för en dag! :)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är dom bra =) Har 3 dvd skivor med serier från dom. Har redan hunnit kolla på alla serierna från säsong 1 och 2 :) Blir en hel del tittande nu när man måste ta det lugnt också, de jobbiga är ju att de är så mycket man själv vill prova och man blir ännu mer sugen på att baka ;)

    Måste säga att våfflan i inlägget under såg väldigt god ut och drinken var ju kanonsnygg =) Vill också ut och resa men de får vänta lite..

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också Cake boss!! kollade på tre avsnitt så sent som igår :) Min man har laddat ner de åt mig :)
    Om du gillar Cake boss borde du kolla in Ultimate Cake Off, det går också på TLC och finns på Youtube :)

    SvaraRadera