måndag 27 juni 2011

Dopdekortationer till Alice

I dag döptes min söta systerdotter Alice, och jag gjorde dekorationerna till tårtorna som min Mamma bakade. Tre tårtor skulle göras. Egentligen trodde mamma att det skulle räcka med två, men eftersom pappa fyller år i morgon så hade hon någonstans att göra av tårtorna om de inte skulle ta slut. Lite drygt en tårta gick åt, så i morgon får min kära pappa en ljusrosa tårta med bebisdekorationer på sin födelsedag, vilken lycka :-) 
Jag gjorde en huvuddekoration i form av en bebis i en blomma, som jag sett på en del andra sidor och tycker är väldigt fin. De andra två följde samma tema med bebisar och blommor, fast i lite annat utförande. Eftersom det skulle vara rosa kristyr på tårtan så ville min syster att dekorationerna skulle vara vita. Jag penslade dem med lite pärlemopulver så de skimrade lite.
Så här såg de ut när jag lade upp dem bredvid varandra:



En bild på första tårtan, det rosa undertill är kristyr, och sedan spritsade mamma grädde runtom.





4 kommentarer:

  1. Jättesöta. Skriver de igen: Du e så duktig!!!

    SvaraRadera
  2. Supersött! Hoppas dopet gick bra! Om dopet var kl 14 i Stävie så hörde vi klockorna ringa. :o)

    SvaraRadera
  3. Jättesöta dekorationer! Gillar speciellt bebisen, har du gjort den med någon form? Annars får du ta det som en komplimang för den är superfin :)

    SvaraRadera
  4. Så söta! Gillade din cake makeover också. :-)

    SvaraRadera