söndag 29 april 2012

Müslitest

Lagom till påsk fick jag ett mail från Finax som har lanserat tre nya müslisorter, och de ville skicka hem varuprover till mig. Eftersom det äts en hel del müsli i detta hemmet så togs det tacksamt emot!
Lite förvånad blev jag när det kom tre stora påsar müsli i brevlådan! Jag trodde att det skulle vara typ enportionsförpackningar med så var det inte!
Så nu har vi mumsat müsli många mornar i rad, och jag kan verkligen säga att de är goda! Min absoluta favorit är kanel och mandel. Jag vet inte varför, men det är något speciellt med kanel i yoghurten och filen, jag har alltid gillat det!
Min son tyckte bäst om bär och vanilj, där var små flingor formade som stjärnor som han ofta tjatade om när det blev frukostdags!
Sambon smakade frukt & kakao först och föll för den direkt, så lite roligt var det att vi hade tre olika favoriter!
Men efter att ha smakat kanel och mandel efter någon vecka ändrade sambon sig, och tyckte också att den var väldigt god!
När jag sitter och skriver på detta inlägget vaknar sonen från middagsvilan och kommer upp i knäet, får syn på bilden och pekar på müslipåsen och säger "ha den", så ja, en mellanmålspaus senare är jag här och skriver igen, och nu känner jag mig klar. Kort sagt, är ni sugna på att testa en ny müslisort kan denna rekommenderas! Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar