söndag 18 september 2011

Star Wars tårta till Jordan


Detta är den snyggaste Star Wars tårtan jag har gjort tycker jag. När man gör något om och om igen så kommer man alltid på nya saker att förbättra. Nu gjorde jag Yoda på ett lite annorlunda sätt vilket jag tyckte blev mycket bättre. Man har också blivit lite snabbare på att modellera denna lilla filur, som denna gången "bara" tog ca 1.5 timme att göra.
Ägaren till tårtan var Jordan, som är son till Katrin som jag pluggade på lärarutbildningen med.
Han ville förutom att det skulle vara en Yodagubbe på den att den skulle smaka jordgubb.
Tillsammans med choklad eller vanilj spelade ingen roll, så jag gjorde vaniljkräm som jag blandade ut med lite vispad grädde. För att få så mycket ren jordgubbssmak som möjligt rårörde jag jordgubbar med lite marsanpulver. Bottnarna var vanliga ljusa bottnar.


 Grattis på födelsedagen Jordan!

13 kommentarer:

  1. Grymt snygg, håller med om att det är din snyggaste Yodatårta! Den ser helt perfekt ut, och att göra en så snygg Yoda på 1,5 timme är ju fantastiskt bra gjort!!

    SvaraRadera
  2. Vi tackar så hemskt mycket för denna underbara tårta. Jordan var helnöjd å så oxå vi vuxna. Du är grym Linda!

    SvaraRadera
  3. Riktigt cool snubbe ;-) Tycker också att han blev väldigt bra, ser grym ut!

    SvaraRadera
  4. Jo, den blev riktigt snygg! De små "prickarna" efter namnet var en fin detalj som jag fastnade vid direkt. Och Yoda på 1,5 timme är ju fantastiskt snabbt. :)

    SvaraRadera
  5. Oj vad fin! Du är grym på modellering!! Snabbt dessutom, på 1½ timme hade jag inte ens kommit på hur jag skulle börja...

    SvaraRadera
  6. Jättefin tårta och Yoda var snyggt modellerad. Du är grym på modellering!

    SvaraRadera
  7. jättehäftigt med svart bakgrund och Yoda är blev superbra! Man blir ju bättre för varje gång man modellerar samma figur. Nästa gång tar det säkert "bara" en timme :)) (håller med att det tar så otroligt mycket tid på att modellera något snyggt)

    SvaraRadera
  8. Superfin tårta :) Yoda är ju lika ful (snygg) som vanligt ;) Gillar den kanten med stjärnor och små prickar runt om honom :)

    SvaraRadera
  9. Yoda är så häftig att ha på tårtan!

    SvaraRadera
  10. Den här var ricktigt fin.. Jätte snyggt med prickarna, stjärnorna och namnet.. Joda blev grym

    SvaraRadera
  11. Oj oj oj vad du är duktig!!!!

    SvaraRadera