tisdag 10 maj 2011

Sockermassa på Ica!


Äntligen har Dr Oetkers sockermassa kommit till ICA här hemma! Jag fick ju förmånen att prova den tidigare i våras, och har sedan dess bara gått och väntat på att den ska komma ut i butik! Jag tycker denna är bra till dekorationer och modelleringar, ibland utblandat med flowerpaste eller marsipan om det behövs mer stadga. Det är också alltid bra att ha hemma, eller i alla fall nära till hands om man behöver det snabbt. Ska jag täcka en tårta med sugarpaste gör jag däremot fortfarande det med hemmagjord, då jag gillar den smaken bäst.

4 kommentarer:

  1. Kul att det börjar dyka upp i affären. Jag har provat den och tycker att den är smidig men lite för mjuk ibland, men då är ju ditt tips om att blanda i flowerpaste eller marsipan jättebra. Det ska jag testa. :-)
    Tycker också att den hemmagjorda sugarpasten är godare.

    SvaraRadera
  2. Hoppas den kommer till min ICA snart, är sugen på att testa på den

    SvaraRadera
  3. Åh vad bra!! Har väntat och väntat. Måste genast köpa och prova. :o)

    SvaraRadera
  4. Kul att titta in och få lite ny inspiration :) Jag har också precis startat en mat- och bakblogg, kolla gärna in den om du känner för det.

    SvaraRadera