torsdag 16 februari 2012

Blomformade chokladöverdragna oreos

Den affär jag handlar allra mest från är utan tvekan Strössel & Annat. Dels är det enormt bra service, ingenting verkar omöjligt och har man en fråga får man svar inom bara några timmar. Man kan också räkna med snabb leverans vilket också alltid är uppskattat. Sen köper jag också alltid modelleringsfondant där, som jag tycker är suverän att göra figurer av.
Den senaste tiden har det kommit upp chokladöverdragna oreos, gjorda i en så kallad cookiemold på olika bloggar, och jag blev nyfiken på att testa jag med :-)
S & A har fått in en massa olika former, bland annat dessa blommor.
Det var verkligen enkelt att göra, och nästa gång ska jag fota själva processen också tänkte jag. Den bruna chokladen är mjölkchoklad och den röda är vit choklad som jag färgat röd.
Ett väldigt enkelt sätt att få snygga kakor!
Och nej, jag har inte fått betalt eller rabatt för att skriva detta, men jag tycker att erbjuder man alltid så bra service och flexibilitet så kan man gott få lite kredit för det med, så det så :-)
Ha en riktigt härlig torsdag!

3 kommentarer:

  1. Vad spännande jag ser fram emot steg för steg beskrivningen! Mitt stora problem när det gäller bakning är att inte bara få det att smaka gott utan även att få det att se helt fantastikst ut! Din blogg inspirerar mig!

    / Madde

    SvaraRadera