torsdag 2 juni 2011

Enkelt sätt att trycka ut snygga bokstäver!


Det var nästan som ett "halleluja-moment" när Carina kom på att man kunde lägga plastfolie mellan utstickaren och sugarpasten för att bokstäverna inte skulle fastna i utstickaren. Mer om detta kan ni läsa här. Nu gör jag alltid så, och i går experimenterade jag vidare. Då jag ibland, när jag ska ta ut bokstäverna har svårt att få exakt samma "lutning" som de hade från början. Speciellt med de bokstäverna ni ser på bilden. Så nu testade jag att trycka ut bokstäverna, och sedan låta dem ligga och torka någon timme innan jag pillade loss dem. De hade stelnat så pass att de inte ändrade form, och det var bara att bryta loss bokstäverna. De små pilliga områdena skar jag loss med en vass liten kniv. Tänk, för ett år sedan var de ett helt företag att få ut en enda bokstav, nu går det på ingen tid alls!

4 kommentarer:

  1. Åh vilket bra tips, ska jag prova!
    Ända sedan jag läste på din sida det där med plastfolie så gör jag så, och det är ju underbart!
    Tack snälla för det, du har underlättat mitt liv :D
    Måste nog tipsa mina läsare om det också (jag länkar självklart hit då!) :):):)

    SvaraRadera
  2. Åh tack,det ska jag verkligen pröva.första gången jag hör det,och jag som jämnt har problem att få ut dem.Kan sitta mer än 30min och sedan få börja om.a man blir inte glad då.

    SvaraRadera
  3. Jag använder alltid flowerpaste till de utstickarna. I början fastnade de alltid tills jag kom på knepet. Nu har jag aldrig problem.

    Har läst det där tipset hos Carina och ska testa det någon gång när jag inte har färdiggjord flowerpaste hemma.

    SvaraRadera
  4. Oj men tack för tipset. Jag ska testa det i redan kväll för då ska det skrivas bokstäver :) Hoppas det går lika lätt för mig nu också. Alltid skönt när man kan spara tid :)

    SvaraRadera