tisdag 6 november 2012

Födelsedagstårta med älg och granar


 Nu är det dags för en ny tårta på bloggen tycker jag :-)
Dagens tårta är en jag gjorde i slutet på september, till en man som jagat mycket, så älg, granar och knott kunde vara med på tårtan!
 Jag tyckte älgen "Hälge" är så söt, så det bli han som fick ligga uppepå tårtan.
Runtom tårtan satte jag granar, och gjorde även resten av tårtan lite höstig med färgglada blad och svampar. Knotten är så små så de syns inte ;-)

Tårtan innehåller
Ljusa bottnar
Jordgubbsmousse
Mjölkchokladmousse
Spacklad med vit chokladsmörkräm
Täckt med marsipan. 


7 kommentarer:

  1. Det var en söt älg! Och fina färger på tårtan. Så gillar jag att det står farfar i stället för namnet. :)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin! härliga färger mvh sandra

    SvaraRadera
  3. Men gud vad fin, inte klokt vad duktig du är!!

    Kram/M

    SvaraRadera
  4. jättefin tårta verkligen,skön älgen blev :D

    SvaraRadera
  5. Men så fin tårta! Farfar måste ha blivit både rörd och glad!

    SvaraRadera
  6. Hihi, jag satt faktiskt och letade lite efter knotten - tyckte att det lät som ett annorlunda och skojigt inslag ;-) Tårtan är jättefin!!

    SvaraRadera
  7. Hej. Min plast-pappa har fyllt år och Ääääälskar älgar, så jag tänkte göra en tårta med en älg och såg din älg här. Kan du inte lägga ut en Steg-för-steg om hur du gjorde älgen..eller om du vill skicka den till mig vore ännu bättre. Men tror fler skulle uppskatta om du la ut den på bloggen :)
    Glad för svar!!
    Mvh/ Camilla

    SvaraRadera